Minikonfirmand oktober-november 2024

Ganløse kirke inviterer 4.klasse på Ganløse skole til Minikonfirmand i Rytterskolen 6 tirsdage klokken 14-16 fra 22. oktober til 26. november.

Minikonfirmand er for alle børn uanset, om man tror på Gud eller ej. Minikonfirmand giver børnene en idé om, hvad vores folkekirke er for en størrelse og hvad man egentlig kan bruge den til, og vi prøver at skabe plads til eftertænksomhed og rum for, at børnene kan stille spørgsmål og selv være med til at finde svar.

Minikonfirmand handler om at gå på opdagelse i kirken og det, som kirken kan tilbyde, og finde ud af, at kirken faktisk kan noget særligt - også når man er 9-10 år gammel.

Vi skal sammen udforske nogle af de spændende fortællinger fra bibelen, leve os ind i påskens dramatiske begivenheder, afprøve kirkens rum og ritualer og finde ud af, hvad højtiderne handler om. Alt sammen på sjove og kreative måder. Vi skal for eksempel holde mini-julefest, lave vand til vin, dramatisere påskehistorien, på kirkegårdsvandring med bål, spille på orglet, plante blomsterløg på kirkegården, blæse sæbebobler og fiske bibelord.

Den sidste gang foregår i Slagslunde Kirke, hvor vi sammen med præsten, kirketjeneren og organisten forbereder den afsluttende Minikonfirmand-gudstjeneste, som alle forældre er inviteret med til. Gudstjenesten er tirsdag den 26. november klokken 16.30 i Slagslunde kirke.

Klik her for at læse mere og tilmelde dit barn